Suomalaisten nettikasinojen tekninen ympäristö

Nettikasinojen tekninen toimintaympäristö mobiilissa

 

Suomalaiset ovat tunnetusti pelikansaa. Emme tiedä johtuuko suomalaisten rakkaus ehkä jokalauantaisesta lottoarvonnasta ja siitä puhtaasta tunteesta että ehkä lisänumeroilla on vielä toivoa tai siitä miten hauskaa raveissa käyminen voi olla jos olet lyönyt vetoa erikoisen kuuloisen hevosen puolesta. Viivan ylittävä, energinen hevonen levittää henkeään haukkovaan yleisöön myös lisää puhdasta energiaa. Mutta on todettava että vedonlyönti ja uhkapelaaminen sekä netticasinot ovat suomalaisille rakkaita harrastuksia. Nykyteknologia on helpottanut uhkapelaamista huomattavasti. Tekniset edistysaskeleet nimenomaan mobiilipelaamisessa ovat olleet viime vuosina huomattavia. Ja vaikka sitä ei tulisikaan heti ajatelleeksi, kasinojen tekninen kehitys tukee myös puhtaasti vihreää kehitystä ja ympäristöystävällisyyttä. Pitkien välimatkojen taittaminen kasinoille ja raveihin vähenee luonnostaan kun nettikasinojen asiakkaat eivät enää matkusta paikan päälle pelaamaan yhtä paljoa. Millainen netticasinojen tekninen toimintaympäristö sitten on? Katsotaan esimerkiksi Suomen markkinoilla toimivaa, Maltalla sijaitsevaa Energy Casinoa.

Nettikasinojen tekninen toimintaympäristö tällä hetkellä

Nettikasinot toimivat digitaalisten prosessien avulla, hyödyntäen pitkälle kehittynyttä teknologiaa. Tekninen ympäristö ja etenkin uudet, puhtaat innovaatiot mahdollistavat nettikasinon, kuten Maltan Energy Casinon, toiminnan myös Suomen kotimaisilla markkinoilla. Nettikasinot ovat puhtaasti teknologiayrityksiä joiden energinen markkinointi tähtää usein puhtaasti uusien asiakkaiden hankintaan. Uusasiakashankinnassa käytetään erilaisia innovaatioita sekä pidempään käytettyjä prosesseja. Uusasiakashankintaa pyöritetään usein suurella energialla, käyttämällä teknisiä järjestelmiä, kuten CRM- eli asiakastietojärjestelmää joka keskustelee tietokantojen kanssa. Tämän lisäksi kasinot suosivat myös pilvessä toimivia markkinointijärjestelmiä, joiden avulla Energy Casino sekä muut saman tyyppiset, Suomessa toimivat nettikasinot voivat markkinoida pelejään sähköpostilistan sekä tekstiviesti- että mobiilin push -markkinoinnin avulla.

Nettikasinojen analytiikan toimintaympäristö

Monet nettikasinot keskittävät voimansa operaatioidensa pyörittämiseen etenkin casinon alkuvaiheessa. Uudet nettikasinot ovat tyypillisesti vielä “vihreitä” eivätkä investoi data-analytiikan innovaatioihin suuressa mittakaavassa. Mutta kun pelaajia alkaa rekisteröityä, tallettaa rahaa, lunastaa bonuksia, saada ilmaiskierroksia ja tehdä kotiutuksia, on aika lisätä analytiikan BI -osaamista netticasinolle. Business intelligence kertoo kasinon päätöksentekijöille tuloksia puhtaasti teknologian ja analytiikan pohjalta. Kun nettikasinojen päätöksentekijät alkavat saamaan puhdasta ja nimenomaan reaaliaikaista dataa niin että myös välijohto pystyy mukauttamaan päätöksiään esimerkiksi ilmaiskierroksista, talletusbonuksista, ilmaiskierrosten arvosta tai no deposit bonuksista tuoreeseen ja vihreään dataan nojaten, kasinon tekninen ympäristö muuttuu ketterämmäksi ja tehokkaammaksi.

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrShare on RedditPrint this page